לשמירת הערך באיזור האישי, לחצו על הלב
שתפו את הערך:
ז'אנרים אופייניים
שפות יצירה
מעדכן/ת הערך
יפתח אשכנזי
תאריך עדכון אחרון: 2019-03-01 00:00:00
סופר ועורך
נולד בירושלים וגדל בקריות. ייסד את כתב העת של האגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטזיה "המימד העשירי", שאותו ערך בשנים 2007-2000. מ-2007 עורך את "חלומות באספמיה", כתב עת למדע בדיוני ופנטזיה שנודע בבמה הרחבה שנתן לסיפורי מדע בדיוני ופנטזיה בעברית, וכן באיכותו הגבוהה. יניב הוא גם מוזיקאי, מתכנת מחשבים ועיתונאי. בעל קו עריכתי סמכותי, שעיצב במידה רבה את האתוס של ספרות המדע הבדיוני והפנטזיה הנכתבת בישראל. כך, למשל, הכתיבה הביקורת הקטלנית שלו על סיפוריו של חנן קוגל את היחס השלילי הרווח ביחס למכלול יצירתו של סופר זה.
חלק ניכר מיצירתו עומד בחותם המודוס הקומי. מוטיבים בולטים ביצירתו הם האהבה למוזיקה ושילוב בין מוזיקה ובין מדע בדיוני. אחד מסיפוריו הידועים יותר, "3:23", עוסק בטרק מתוך דיסק המחזיר את השומע שלוש דקות ועשרים ושלוש שניות אחורה בזמן בכל פעם שבה הוא מנוגן.
פירסם שלושה ספרים בעברית: "כתוב כשד משחת" (אודיסיאה, 2006), אוסף סיפורי מדע בדיוני-פנטזיה קצרים; "רצח בדיוני" (2008, עם לביא תדהר, יצא לאור גם באנגלית), תעלומת רצח המתרחשת בכנס של מדע בדיוני; "ימי תל אביב האחרונים" (2010, עם לביא תדהר, יצא לאור לראשונה באנגלית), תיאור דיסטופי של הרס העיר תל אביב על ידי חייזרים.
אורי מאיר
ספרים/כתבי עת/עיתונים שהופיעו בגוף הערך
המימד העשירי, חלומות באספמיה, ימי תל אביב האחרונים, כתוב כשד משחת, רצח בדיוניהציעו תיקון, הוסיפו מידע חדש או תמונה
הערה חשובה
הלקסיקון מעודד שימוש נרחב במידע שבו למטרות לימוד ומחקר. לפיכך, אפשר להוריד ערכים ושאילתות מן הלקסיקון למחשב האישי בקלות ובכמה תצורות. נבקש כי בכל שימוש שהוא בערכים ובשאילתות שבאתר, יינתן קרדיט הולם לאתר ולמחבר/ת הערך.
בשונה מן הטקסטים שבלקסיקון, אין להעתיק או לעשות שימוש אחר בתמונות אשר באתר ללא הסכמה מפורשת מבעלי הזכויות עליהן.